onsdag 3 juni 2015

Dagarna tickar på

37+2 / 7 veckor & 2 dag 
Vikt: 2675 gram
Huvudomfång: 31 cm
Mat: 30 ml Neocate

Dagarna går så sakteliga framåt utan mycket som händer. Hon har gått upp fint i vikt och är inte långt ifrån Amys födselvikt (3072 gram) och då föddes hon 11 dagar försent. Maten har ökats ytterligare i hopp om att det ska få igång systemet. Får hon det kan hon bli av med sin cvk och förr eller senare komma hem (innan sommarens slut kanske?..)

E börjar bli riktigt tjock och go. Börjar bli mer bäbis än en sparvunge. Något som är lite utmärkande med henne är hennes långa panna och svullna ögonglober. Om detta är pga något fel i hjärnan eller för att hon är för tidigt född går inte att säga då prematurer ibland har liknande utseende.
Idag var jag på Mvc för efterkontroller. Mitt HB låg nu på 140!!! Det låg 80 efter kejsarsnittet och 102 5 dagar efter så jag var nöjd. Även blodtrycket var bra - 102/56. Vikten fick jag kontrollerat också. Den var 2 kg ifrån inskrivelsevikten, omständigheterna och mjölkproteinfritt (inga chokladbitar) har nog hjälpt till att minska mitt omfång..

Usch vilket väder vi har!! Vill gärna ha sommar nu. Slipper dock ha panik över allt som behöver göras ute på gården ;P
Är det förresten någon som vet någon som har en kattunge till salu får ni gärna hojta till! Ingen raskatt utan en hederlig bondkatt ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar