måndag 1 juni 2015

Det där med att bajsa ;)

37+0 / 7 veckor
Vikt: 2575 gr
Mat: 15 ml Neocate

Mysig dag hos E idag. Vi går spänt i väntan på att hon ska bajsa!! Detta har hon inte gjort på över en vecka. Systemet behöver komma igång igen och det är först då som vi kan se om det kommer blod i avföringen. Kim berättade att igår när han var hos henne var hon arg större delen av dagen. Hon ville ha bröstet och det är ju det han (inte jag heller för den delen) kan erbjuda henne. Hon skrek så mycket att pulsen gick över 200!! Jag blir glad när hon skriker, ler alltid när jag ser den lilla munnen kämpa för att få fram ett skrik. Då känns hon som en "vanlig" bäbis ;)
En knapp ettårig Amy med Maja.
Nästa sommar hoppas jag att E
 också är där i gräset med Maja.
Idag hade Amy också sommaravslutning! Alla barnen sjöng så fint. A kramade helt plötsligt under sången om bästa kompisen M, de är så söta tillsammans och hoppas de följs åt under skoltiden också!!

Plockade två fästingar på Amy idag, är väldigt glad att jag redan bokat tid till Amy o Kim för vaccination för TBE imon.

Usch. Ramlade in på Sofias Änglar. Handlar om ett par som fick 2 prematurer (tvillingar) varav den ena inte klarade sig och den andra är väldigt sjuk. Usch!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar