lördag 16 maj 2015

De första signalerna

En måndag morgon, fem dagar efter mvc-besöket, upptäckte jag att jag blödde. Det var inte mycket så ignorerade detta och åkte till jobbet. Jag var fortfarande trött och magen var så tung att jag knappt klarade av någon ansträngning alls. Var orolig för att blöda mer men inget mer kom.

På tisdagen blödde jag igen, lite mer än dagen innan. Men åter igen drog jag till jobbet och tänkte att jag väntar ytterligare någon dag innan jag ringer mvc. Onsdagen kom och likaså en ny blödning. Och eftersom mvc hade telefontid under mitt jobbpass tänkte jag att jag ringer på jobbet, vilket jag faktiskt fick tummen ur att göra. Efter att fått förklara min senaste veckas mående och de tre senaste dagars blödning ville hon samråda med sina kollegor och återkomma till mig.

Jag som googlar (likt mååånga fler) det mesta som kan vara aktuellt hade såklart redan googlat blödning under graviditeten och läst flera (familjeliv ofcourse.. ) som haft blödningar och där mvc inte tyckt att de ens behövde komma in på undersökning. Trodde givetvis att detta även skulle gälla för mig.

Barnmorskan ringde tillbaka efter en kvart. Hennes råd till mig var inte att komma till mvc. Hon rådde mig till att åka direkt till Östra och sätta mig på Antenatalavdelningen (=före föseln avd.) och göra ett extra ultraljud. Lite halvchockad över att de tog det såpass allvarligt var mina första tankar att jag kunde ju inte gå från jobbet.. men som tur var övertalade min kassaledare mig om att jag självklart skulle åka (tack!!!).

Kim hade en föräldrarledig dag med Amy men ändå gick han inte att få tag på. Fostret kände jag ju som vanligt så jag var inte allt för orolig.

Jag anmälde mig i receptionen och väntade tålmodigt på min tur.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar