lördag 23 maj 2015

Inlagd

28+1
Denna tisdag var som de flesta andra dagar förutom att jag INTE hade någon undersökning! Amy fick vara hemma så hon och jag skulle spendera dagen med min mamma och åka och kolla på brädor till staketet jag vill ha runt huset.

Vi hann ungefär ut ur sängen och att borsta tänderna då jag fick en hostattack (av denna envisa förkylning) och känner i samma veva att något händer. Jag blöder och det är mycket. Amy var ju med så behöll lugnet, försöker "stoppa" blödningen och ringer mamma om att vi får ändra planerna så att hon får hämta Amy istället. Därefter gick nästa samtal till Kim som direkt stack från jobbet och tredje gick till förlossningskordinatorn som snabbt beslutade att jag skulle åka in till Östras Anatenalavd. Blödningarna minskade en del efter koagel kom.

Kim och mamma kom i samma veva och vi stack direkt. Väl framme blev jag direkt inkallad av en barnmorska och CTGt blev påsatt. Som de andra gångerna blev inte ctgt godkänt för barnet simmade omkring. Blodprover, blodtryck och hb-värde togs.

Proverna visade sig vara bra och det man kunde se på ctgt var även det bra. En läkare kom och gjorde ultraljud (vilket i ordningen??) och tycktes sig se att jag hade en föreliggande moderkaka (placenta previa) vilket betyder att den låg långt ner och i mitt fall lite för öppningen. Jag blev inlagd på specialförlossningen för natten och Kim åkte hem inpå kvällen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar